5 lokalnih superživil za večjo vitalnost

od Eva Žontar
May 12, 2014

Zakaj imamo radi pomlad in poletje? Daljši dnevi, toplo vreme in s soncem obsijana zelena pokrajina – pa tudi obilje svežega sadja, ki zori na vrtovih, v sadovnjakih in gozdovih. Če so nam eksotična superživila pozimi pomagala, da smo zaužili dovolj vitaminov in drugih pomembnih hranil, jih lahko spomladi in poleti vsaj delno nadomesti sveže sadje, ki raste v naši bližnji okolici. Čimvečkrat si ga privoščimo, saj s svojim bogastvom hranil prav v ničemer ne zaostaja za svojimi sorodniki iz daljnih dežel – tudi to je superhrana.

1. Jagode
Kaj vsebujejo? Vitamin C, vitamin K, vitamini B skupine (B1, B2, B3, B6), beta karoten, folna kislina, kalij, magnezij, fosfor, mangan, baker.
Kako nam koristijo? Spodbujajo prebavo, čistijo prebavila, krepijo imunski sistem, delujejo protivnetno, blažijo težave zaradi nabiranja sečne kisline (artritis, revma, putika).
Kako jih jemo? Same ali potresene s kokosovim sladkorjem, z rastlinsko smetano, s stopljeno presno čokolado, v smutijih, v sadni solati z banano, v presnih torticah in pitah, v sorbetih in sladoledih, v blenderju zmešane s sveže pripravljenim mandljevim mlekom.

2. Češnje
Kaj vsebujejo? Vitamin C, antociane, vitamini B skupine (B1, B2, B6), silicij, železo, cink, melatonin.
Kako nam koristijo? Čistijo telo, spodbujajo delovanje jeter in ledvic, skrbijo za lepšo kožo, nevtralizirajo delovanje prostih radikalov, delno poskrbijo za zaščito kože pred UV žarki, prispevajo k boljšemu spancu.
Kako jih jemo? Same naravnost z drevesa ali tržnice, izkoščičene v smutijih, pomešane z bananinim sladoledom, v sadni solati z breskvami, kot dekoracija na presnih tortah ali »presenečenje« v sredini presnih kroglic, v blenderju zmešane s sveže pripravljenim mlekom iz indijskih oreščkov.

3. Maline
Kaj vsebujejo? Fenole, antociane, elaginsko kislino, rutin, vitamin C, mangan, baker, magnezij, železo.
Kako nam koristijo? Delujejo razkuževalno in čistilno, delujejo protirakavo, delno poskrbijo za zaščito kože pred UV žarki, zmanjšujejo tveganje za razvoj kroničnih bolezni, pospešujejo metabolizem in lahko pomagajo pri izgubi odvečnih kilogramov.
Kako jih jemo? Same ali prelite z naravnim sladilom, oblite s presno čokolado, v smutijih, v presnih marmeladah, kot sestavino presnih tortic in kolačkov, v presnem sladoledu z zamrznjenimi bananami, v zajtrkih s kosmiči ali polnovrednimi kašami.

4. Borovnice
Kaj vsebujejo? Vitamin K, flavonole, antociane, resveratrol,
Kako nam koristijo? Izboljšujejo spomin, krepijo živčevje, imajo nizek glikemični indeks, skrbijo za zdravo krvožilje, varujejo pred rakavimi obolenji, zavirajo staranje.
Kako jih jemo? Potresene s kokosovim sladkorjem, v smutijih, pomešane z rastlinsko smetano ali jogurtom, v presnih pudingih, v sadnih solatah z bananami in ostalim jagodičevjem, v blenderju zmešane s sveže pripravljenim mlekom iz brazilskih oreščkov, v presnih sladoledih in presnih kremah, v sadnih pitah, z naravnim sladilom zmešane v borovničev preliv, na palačinkah, posušene kot prigrizek ali v čaju.

5. Robidnice
Kaj vsebujejo? Vitamin E, vitamin C, vitamin K, folno kislino, vitamin B5, karotenoidi, flavonoidi, fenoli.
Kako nam koristijo? Varujejo pred opeklinami in škodljivimi vplivi UV žarkov, zavirajo rakavo rast tkiva, krepijo zdravje krvožilja, znižujejo vrednosti holesterola v krvi, preprečujejo tvorbo krvnih strdkov.
Kako jih jemo? Same naravnost z grma, v sadnih solatah z ostalim jagodičevjem, v mafinih, za obogatitev zajtrkov s kosmiči, v rastlinski različici »mlečnega« riža ali kaše, kot marmelado.


Starejši članek Novejši članek