Moč rastlinskih proteinov

od Primož Kastelic
August 29, 2010

Mišice proteini vegetarijanstvo

Mnogi rastlinski proteini veljajo za »nepopolne«, ker vsebujejo majhne količine katere od osmih esencialnih aminokislin. Oznaka »nepopolni« pa je rahlo zavajujoča, saj vsi proteini rastlinskega izvora vsebujejo vse esencialne aminokisline, le da je v velikih primerih (npr. v žitih, stročnicah) količina ene ali večih od teh aminokislin premajhna za človeške potrebe (sploh pri športnikih). Konopljini proteini pa vsebujejo vsake od esencialnih aminokislin v dovoljšnih količinah in v obliki, ki je našemu telesu lahko dostopna.

Rastlinski proteini so lažje prebavljivi kot živalski, k čemer pripomorejo tudi encimi, ki jih najdemo v presnem konopljinem prahu. Ti pospešijo in izboljšajo absorbcijo, zato je potrebnih tudi manj zaužitih proteinov – velja pravilo »kvaliteta, ne kvantiteta!«

Nepogrešljivi niso le pri regeneraciji mišičnega tkiva, temveč tudi pospešujejo izgorevanje maščob. Ko se enkrat absorbirajo v kri, povzročijo sproščanje hormonov, ki omogočajo bolj učinkovito porabljanje maščobnih rezerv – posledica sta boljša vzdržljivost in hitrejša izguba telesne maščobe (seveda v kombinaciji s telesno vadbo).

Od vseh virov proteinov deluje konoplja na telo najbolj alkalno, ker ima visoko pH vrednost. Ohranjanje alkalnega ravnovesja v telesu je zelo pomembno, saj zakisanost negativno vpliva na celoten organizem, kar se kaže tako pri slabšem počutju in izčrpanosti kot pri izgubljanju mišične mase in kondicije.

(vir: Brendan Brazier (profesionalni »ironman« triatlonec): THRIVE: The Vegan Nutrition Guie to Optimal Performance in Sports and Life

Prevedla/Priredila: Eva Žontar
 
Konopljino seme, proteini maščobeKONOPLJINO SEME
  • eden redkih virov rastlinskih proteinov, ki imajo popolno beljakovinsko zgradbo v idealnih razmerjih
  • vseh 8 esencialnih aminokislin v idealnem razmerju
  • ensencialne maščobne kisline: omega-6, omega-3, omega-9, gama-linolenska maščobna kislina (to najdemo le še v svetlinovem olju in nekaterih vrstah alg)
  • 20% zavzemajo beljakovine, od teh je ena tretjina edestina (podoben proteinom v človeškem telesu, zato ga telo zlahka absorbira in porabi) in dve tretjini albumina (globulin visoke kvalitete, najdemo ga npr. tudi v beljaku)
  • bogato z antioksidanti
  • magnezij, kalij, žveplo, kalcij, železo, fosfor, cink, baker, mangan
  • ne vsebujejo glutena
 
Konopljini proteini , maščobe mišiceKONOPLJINI PROTEINI so pridobljeni s hladnim stiskanjem konopljinih semen, pri katerem se izloči olje. Kar ostane, posušijo in zmeljejo v proteinski prah – ta še vedno vsebuje vse pomembne sestavine samega konopljinega semena, le da je še bolj koncentriran v vsebnosti proteinov (odvzet mu je večji del maščob in vlaknin). Zato je idealen za športnike, predvsem po vadbi (zaužijemo ga kot dodatek v smoothijih ali drugih napitkih). Lahko je tudi odličen in hranljiv nadomestek obroka, zato je priporočljiva za tiste, ki se borijo z odvečno telesno težo.
 
Glavna prednost konopljinih proteinov je v tem, da niso izolirani od ostalih hranilnih snovi, ampak so dostopni v obliki, ki nam jo je namenila narava – torej skupaj z ostalimi hranili, ki poleg na pridobivanje mišične mase ugodno vplivajo še na lase, kožo, oči, imunski sistem in prebavo.
 

Starejši članek Novejši članek