PRIMERJAVA: spirulina vs klorela & ječmenova vs pšenična trava

od Eva Žontar
January 13, 2016

Veliko ljudi se z algami in travami sreča prvič - takrat je eno najpogostejših vprašanj, v čem se med seboj razlikujejo. Je zame bolj prava spirulina ali klorela? V čem se razlikujeta ječmenova in pšenična trava? Vsem omenjenim zelenim živilom je skupno, da vsebujejo veliko klorofila in vlaknin, po vsebnosti mineralov in vitaminov pa se med seboj rahlo razlikujejo. Ker je malce drugačno tudi njihovo delovanje, bomo imeli od njih vedno največjo korist, če jih bomo uživali skupaj ali izmenično. Njihovo delovanje je namreč sinergijsko, kar pomeni, da se med seboj podpirajo in dopolnjujejo.

Spirulina vs Klorela

Če nanju gledamo z botaničnega vidika, je razlika ogromna. Medtem ko je klorela zelena alga, spada spirulina med modrozelene bakterije, to pa sta dve popolnoma različni kraljestvi, ki se razlikujeta približno tako kot se ljudje razlikujemo od rastlin. Kljub temu si delita številne podobnosti, npr. vsebnost zelenega barvila klorofila, visoko vsebnost beljakovin in številne vitamine ter minerale. Klorela vsebuje več klorofila kot spirulina, spirulina pa vsebuje več beljakovin kot klorela. Hkrati je za spirulino edinstvena prisotnost pigmenta zelenomodrega barvila cianina, ki deluje kot močan antioksidant. Obe imata sposobnost vezave toksinov in težkih kovin, le da gre pri tem za drugačne mehanizme delovanja, saj jih klorela veže v svojo celično steno, medtem ko spirulina te sploh nima. Obe sta bogati z različnimi vitamini in minerali, med katerimi so mnogi antioksidanti.

Načeloma se ljudem, ki se želijo razstrupiti in telo očistiti težkih kovin, bolj priporoča klorela. Za športnike in tiste, ki okrevajo po različnih boleznih, je po drugi strani bolj priporočljiva spirulina. Ker se obe algi izvrstno dopolnjujeta tako po hranilni vrednosti kot tudi po učinkih, je odlična ideja tudi skupno uživanje. Zaužijemo ju lahko hkrati ali pa obdobja uživanja ene izmenjujemo z obdobji uživanja druge.

Ječmenova trava vs Pšenična trava

Obe travi vsebujeta približno enake količine beljakovin (okrog 20 % suhe teže) in vse esencialne aminokisline. Približno dvakrat več vlaknin kot ječmenova vsebuje pšenična trava, ki je bolj bogata tudi z vitamini B skupine, po drugi strani pa vsebujeječmenova trava več mineralov. Obe sta bogati s klorofilom, beta karotenom, vitaminom C in vitaminom K. Tudi njuni učinki na zdravje so podobni, zato je katerokoli od njiju nemogoče izpostaviti kot »boljšo«. Raznolikost je pomemben vidik vsakega načina prehranjevanja, zato tudi pri uživanju trav priporočamo uživanje različnih vrst, v tem primeru ječmenove in pšenične trave hkrati. Lahko ju hkrati zamešamo v isti napitek, zaužijemo vsak dan drugo ali pa en mesec uporabljamo pšenično, drug mesec pa ječmenovo travo.

Skupna sinergija - Perfectly clean

Prav dejstvo, da zeleni izdelki delujejo v sinergiji in so skupaj močnejši, nas je napeljajo na misel, da vsa 4 funkcionalna zelena živila združimo. V prejšnjem letu je nastala visoko funkcionalna mešanica Perfectly clean, ki vsebuje kar vse 4: spirulino, klorelo, ječmenovo travo in pšenično travo, za povrh pa še baobab, yacon, meto in aloe vero. Tako je čistilno delovanje zelenih živil združeno v eni sami mešanici in vam ni treba več odpirati niti različnih vrečk. :) 

Alge v prahu ali tabletah?

To odločitev prepuščamo vam. Nekaterim ljudem okus alg ni preveč všeč, zato jih raje zaužijejo v obliki tablet, ki jih enostavno nekajkrat pregriznete in poplaknete z vodo. Bolj praktične so tudi za tiste, ki veliko potujejo in na voljo nimajo kuhinje oziroma prostora, kjer bi lahko alge v prahu zmešali z vodo, sokom ali smutijem. PlanetBIO alge v tabletah so 100 % brez snovi za sprijemanje ali drugih dodatkov, njihova oblika tablet je izključno posledica visokega pritiska.


Starejši članek Novejši članek