Resnica o razstrupljanju + nasveti, ki delujejo

od Eva Žontar
January 04, 2016

Ste že siti vsega “cirkusa” okrog razstrupljanja? Prazniki so za nami, novoletne zaobljube so še čisto sveže in vsem nam je jasno, da bo za dobro počutje treba v akcijo. Resnici na ljubo, čeprav je celotno spodbujanje k razstrupljanju pogosto predvsem marketinške narave, je praksa razstrupljanja že zelo stara. Razstrupljali so se stari Grki in številne civilizacije pred njimi, sodobni način življenja pa nas s stresnim tempom, onesnaženim okoljem, nepravilno prehrano, pogostim čustvenim prenajedanjem in izčrpavajočimi medsebojnimi odnosi "zastruplja" kot nikoli prej. Dobra novica je, da lahko na večino dejavnikov zastrupljanja vplivamo sami – čas je za akcijo!


Naj bo jasno: nobeno "superživilo" ne bo kar izbrisalo negativnih posledic slabih navad, ki smo se jim prepuščali v preteklem letu (in še posebej med prazniki). Edino razstrupljanje, ki deluje dolgoročno, je zdrav življenjski slog, ki vključuje uravnoteženo prehrano s poudarkom na živilih rastlinskega izvora, dovolj gibanja in pozitiven odnos do življenja. Začnete lahko z nekaj preprostimi navadami, ki bodo poskrbele za spontano razstrupljanje prek celega leta:

  • Jutro začnite z velikim kozarcem mlačne vode, sveže stisnjenega zelenega soka ali zelenega smutija. Po želji jim primešajte žličko PlanetBIO mešanice Perfectly clean.
  • Vsako jutro si vzemite vsaj 15 minut, da se globoko predihate in naredite nekaj razteznih vaj. Odlična izbira so tudi hiter sprehod v naravo, lahkoten tek, joga ali druga aktivnost, v kateri uživate.
  • Velika skleda zelene solate, potresene z oluščenimi konopljinimi semeni, je samostojen obrok in ne dodatek obilnemu kosilu! Naj postane vaša vsakodnevna stalnica.
  • V trgovino, službo, šolo, na obisk in po opravkih se odpravite peš (če le ni RES predaleč).
  • Pijte vodo – čez cel dan in čim več, najbolje filtrirano ali takšno iz preverjeno neoporečnega izvira.
  • Na vašem jedilniku naj bo čim več zelenjave, sadja, stročnic, polnozrnatih žitaric, oreščkov, semen in druge rastlinske hrane. To pomeni dobro prebavo = dobro počutje.
  • Svojo prehrano lahko obogatite z živili, ki imajo še posebej močne razstrupljevalne učinke. To je predvsem zelenolistna zelenjava (špinača, regrat, koprive, ohrovt, rukola, itd.), po svojih razstrupljevalnih učinkih pa slovijo tudi alge (spirulina in klorela), ječmenova trava in pšenična trava.
  • Izogibajte se hrani z veliko sestavin - če težko razumete navedene sestavine, izdelek rajši vrnite na polico.
  • Veliko se smejte in sprejemajte stvari, sebe in ljudi takšne, kot smo.

Predvsem pa poskrbimo, da bo "zastrupljanje" čim manjše. O živilih, ki našemu zdravju in počutju najbolj škodijo, smo na PlanetBIO blogu že pisali (5 živil, ki nam škodijo - in kako jih nadomestiti). Strokovnjaki in laične izkušnje še vedno potrjujejo, da so glavni krivec za slabo počutje težko prebavljiva živila, predvsem meso, mlečni izdelki, ocvrta in mastna hrana, ki običajno vsebuje tudi premalo hranil. Na našem jedilniku dajajmo prednost rastlinskim živilom, ki vsebujejo veliko vlaknin, vitaminov, mineralov in ostalih hranil, občasno pa lahko svojo prehrano popestrimo tudi z visoko funkcionalnimi živili, kot so alge in trave ali posebne funkcionalne mešanice s specifičnim funkcionalnim delovanjem. Vsak dan poskrbimo za dovolj gibanja v naravi, zadosti spanja in kakovosten čas z našimi najbližjimi.


Starejši članek Novejši članek