Spirulina - 3.6 bilijonov star čudež

od Primož Kastelic
March 27, 2009

Klorofil, ki preplavlja spirulino, je imenovan tudi »zelena kri«, saj je sestava ene molekule skoraj identična molekuli hemoglobina v naši krvi. Vse naštete snovi v spirulini prisotne v takšni obliki, da jih naše telo z lahkoto sprejme in hitro absorbira. 

 

Kakšne pozitivne učinke na naše telo ima spirulina?

 

  • oskrbuje organizem z vsemi esencialnimi beljakovinami, maščobnimi kislinami, vitamini in minerali
  • deluje kot antioksidant in tako znižuje tveganje za nastanek rakavih obolenj
  • ima močan čistilni učinek, zaradi katerega jo moramo zauživati v omejenih količinah (1-10 g spiruline v prahu na dan (1-3 čajne žličke))
  • razvija črevesno floro, ki je zaradi temeljne vloge pri absorbciji hranil več kot pomembna za naše dobro počutje in zaščito pred infekcijami
  • znižuje raven slabega holesterola v krvi
  • ureja presnovo
  • znižuje krvni pritisk
  • preprečuje anemijo (slabokrvnost)
  • lajša stres
  • posredno pomaga pri vnetjih in celjenjih ran
  • pozitivno vpliva na različne alergije, npr. seneni nahod, vendar pa podrobnejše raziskave na tem področju še potekajo
  • pomaga pri zdravljenju senilnosti
  • pomaga pri zdravljenju očesnih bolezni

 

Kdo ali kaj je spirulina?

Spirulina je preprosta enocelična oblika, ena od vrst modrozelenih cepljivk, ki so planet pred nepredstavljivimi 3, 6 bilijoni let med prvimi začele oskrbovati s kisikom in tako posredno omogočile, da lahko danes okoli sebe občudujemo vso raznolikost večceličnih organizmov, vključno z nami samimi.

Ker je kot večina alg izjemno prilagodljiva, jo najdemo v najrazličnejših naravnih okoljih – v prsti, močvirjih, sladkih in slanih stoječih vodah, najbolj pa ji prijajo topla tropska morja.

Njene izjemne prehrambene vrednosti smo se začeli zavedati šele v zadnjem času, vendar pa je njena zgodovina v prehrani dolga. V jezerih na območju Mehike naj bi jo nabirali Azteki, v Afriki pa naj bi jo na  območju Čada uživali že v 9. stoletju. Nekateri znanstveniki so prepričani, da je bila nebeška mana, ki je po biblijskih zapisih padala z neba Izraelcem, pravzaprav spirulina, ki se je pojavila in posušila na kamnih. Danes jo gojijo v plitvih bazenih toplih voda, njene največje izvoznice pa so ZDA, Tajska, Indija, Tajvan in Kitajska. Pri gojenju je kakršnakoli uporaba pesticidov popolnoma odveč, kar lahko v prihodnosti veliko doprinese k reševanju našega čedalje manj zelenega planeta.

O kemično-biološki sestavi te izjemne alge bi lahko kar govorili in govorili. Težko je verjeti, da tako koncentriran vir beljakovin ni poln kalorij, maščob in škroba. Dejstvo, da spirulino sestavlja od 55 od 72 % samih beljakovin, nas lahko upravičeno navda z navdušenjem. Za primerjavo: kos govedine vsebuje 22 % beljakovin. Spirulina je odličen dokaz, da se da vse esencialne beljakovine, ki jih telo samo ne more tvoriti, dobiti tudi v hrani ne-živalskega izvora.

V sebi skriva pravo zakladnico vseh mogočih vitaminov in mineralov: B1, B2, B3, B6, B9, A1, C, D in vitamin E.
S pomočjo X-žarkovne fluorescenčne analize je bilo dokazana prisotnost vseh naslednjih mineralov: železa, kalcija, cinka, magnezija, natrija, mangana, selena, kroma in joda. Res pa je, da količina omenjenih mineralov variira glede na okolje, v katerem so bile alge gojene.

Ne smemo pozabiti na esencialne maščobne kisline, med katerimi prevladuje gama linolenska kislina. To najdemo le še v materinem mleku, svetlinovem olju in nekaterih drugih vrstah alg. Omeniti velja tudi maščobno kislino arginin, ki igra pomembno vlogo v našem imunskem sistemu, pri celjenju ran, uravnava izločanje rastnega hormona, pozitivno vpliva na krvni pritisk,...

Značilna zelena barva je posledica raznovrstnih barvil, ki jih vsebuje spirulina. Med njimi prevladuje klorofil, imenovan tudi »zelena kri«, saj je sestava ene molekule skoraj identična molekuli hemoglobina v naši krvi. Moder odtenek daje fikocianin, ki pozitivno vpliva na delovanje jeter in presnovo pomembnih kislin.

Najbolj pomembno pa je, da so vse naštete snovi v spirulini prisotne v takšni obliki, da jih naše telo z lahkoto sprejme in hitro absorbira.

Nič čudnega, da spirulina v zadnjem času hitro pridobiva na svoji prepoznavnosti in cenjenosti. Odločitev, ali jo boste zaužili v obliki tablet, kapsul ali prahu, je vaša - bistvene razlike med njimi ni, seveda pa je pomembno, da alga ni termično ali kako drugače obdelana, saj le tako ohrani vse svoje dragocene sestavine.
 

Kako uporabiti spirulino v prehrani? (Primer: Smoothie Jutranja serenada)

Kje lahko kupim Spirulino v prahu? >>

 

Splošna analiza
Beljakovine    55 - 72 %
Ogljikovi hidrati    15 - 25 %
Maščobe     6 - 08 %
Minerali     7 - 13 %
Vlaga    3 - 07 %
Vlaknine    8 - 10 %
 


Starejši članek Novejši članek