SPOPRIJATELJIMO SE S SONCEM

od Eva Žontar
June 13, 2014

Dnevi brezskrbnega poležavanja na plaži, ko nas je od toplih žarkov poletnega sonca ločila le plast dišečega kakavovega masla, so mimo. Nekateri od vas se boste še spomnili prvih oglasov za sončne kreme in čedalje bolj glasnih opozoril o škodljivosti sonca, ki so sledili. Še nikdar v zgodovini človeštva ni bilo sonce predstavljeno v tako negativni luči kot prav danes. A sonce ni sovražnik, prej prijatelj. Med ljudmi je vedno veljalo za simbol življenja, pozitivne energije in topline.

Melanin, naravna zaščita pred soncem
Seveda to ne pomeni, da bi morali biti do moči največje zvezde našega osončja brezbrižni. Sončni žarki, sestavljeni iz različnih tipov UV valovanja, so prav zares močni in lahko, če smo jim prekomerno izpostavljeni, povzročajo poškodbe kože in celic v njej. Delno smo pred tem zaščiteni že sami od sebe, saj se na soncu v naši koži tvori melanin, ki nas z absorpcijo UV žarkov učinkovito varuje pred poškodbami kože. Melanin je odgovoren tudi za porjavelost, za njegovo optimalno tvorbo pa se je soncu dobro izpostavljati redno in zmerno preko celega leta.

Zaščita od znotraj
Druga, enako pomembna zaščita, prihaja od znotraj. Ste nanjo že kdaj pomislili? Običajno jih spregledamo, pa vendar so antioksidanti iz hrane pomemben dejavnik zaščite pred soncem. Mednje med drugim spadajo vitamin C, vitamin E in flavonoidi, največ pa jih najdemo prav v poletnem sadju, kot so borovnice, maline, jagode, robidnice, češnje in marelice, in v zelenolistni zelenjavi, ki je rasla na soncu. Antioksidanti v omenjenih živilih rastlino v času življenja varujejo pred premočnim sončnim sevanjem – enako počnejo tudi po tem, ko jih zaužijemo. Kadar naša prehrana temelji na polnovrednih rastlinskih živilih, ki so bogata z antioksidanti, se škodljivi učinki sončnih žarkov nevtralizirajo, zmanjša se verjetnost opeklin in hitreje porjavimo. Svoj vnos antioksidantov lahko povečamo tako, da si privoščimo več svežega sadja in zelenjave – za začetek lahko na svoj jedilnik uvedemo velik kozarec zelenega smutija za zajtrk in veliko svežega sadja čez dan.

Zaščita od zunaj
Naši koži lahko v sončnih poletnih dneh pomagamo tudi od zunaj. Po sončenju jo negujemo z naravnimi živili, ki prav tako vsebujejo antioksidante – kakavovo maslo je idealno. Vsebuje veliko vitamina E, ki velja za enega najmočnejših antioksidantov, kožo pa izdatno navlaži in nahrani. Kmalu bomo opazili tudi, da z uporabo kakavovega masla hitreje porjavimo, kar ponovno prispeva k naravni zaščiti pred sončnimi žarki. Dodaten bonus: kakavovo maslo božansko diši po čokoladi. Bi radi tako zapeljivo dišali tudi vi?


Starejši članek Novejši članek