Športne ploščice iz domače kuhinje

od Eva Žontar
May 12, 2014

Piše Karla Oblak, triatlonka

Vedno je fajn, da veš, kaj ješ. Prav zato si energijske ploščice, kroglice in druge prigrizke za pred, med in po treningu, najraje pripravljam sama doma. Ne le, da tako vsebujejo le najkakovostnejše sestavine in lahko sama določam okus, ustvarjanje v kuhinji je zame tudi prava sprostitev. Ne obremenjujem se s količinami in tehtanjem sestavin – delam po občutku in z živili, ki jih najdem doma.

Športne ploščice so eden najbolj okusnih načinov, da zaužijemo potrebna hranila. Pred treningom in med njim je priporočljivo pojesti nekaj, kar nas bo napolnilo z energijo v hitro dostopni obliki in ne bo obležalo v želodcu – prvi recept za energijske ploščice je kot nalašč za to. Po treningu pa je čas za regeneracijo, zato je poleg ogljikovih hidratov priporočljivo zaužiti tudi nekaj beljakovin – temu je namenjen drugi recept za beljakovinske ploščice.

Recept 1: Energijska raketa iz domače kuhinje - za pred treningom ali kot zaloga energije med daljšo aktivnostjo

Sestavine:

Najprej v vodi namočimo datlje in suhe fige. Po dobri uri jih zmešamo v blenderju ali kuhinjskem mešalniku z dovolj močnim rezilom. Dodamo chia semena, pšenično travo, kokosovo olje in kokosov sladkor. Premešamo z žlico, poskusimo in po potrebi dodatno sladimo z več kokosovega sladkorja, yacon sirupa ali drugega naravnega sladila. Maso položimo na peki papir in sploščimo, postavimo v hladilnik za nekaj ur (ali v zamrzovalnik za pol ure, če smo neučakani). Nato jo narežemo na manjše ploščice in uživamo v vsakem grižljaju.

Recept 2: Domače beljakovinske ploščice - super obrok po treningu, za malico ali kar tako

Sestavine:

Datlje namočimo za vsaj eno uro in zmešamo v blenderju, da nastane kremasta masa. V posebni posodi zmešamo kakav, kokosove kosmiče, konopljine proteine, cimet, kajenski poper, vanilijo. Dodamo tekoče sladilo, stopljeno kokosovo olje in maso iz datljev. Vse skupaj dobro premešamo, damo na peki papir, sploščimo ali naredimo kroglice. Postavimo v hladilnik, da se strdi in čez dobro uro lahko že uživamo v beljakovinski ploščici.

***

Karla Oblak je triatlonka, ki se je pred šestimi leti odločila, da se poda na triatlonsko tekmo – kar tako, iz radovednosti. Ta šport jo je povsem prevzel in iz najkrajših je kmalu prešla na daljše razdalje, po tekmah doma in v tujini pa dosega zavidljive rezultate. Karla nima športne zgodovine, le ljubezen do gibanja, veliko dobre volje in še več discipline. Ker je prehrana četrta disciplina triatlona, veliko pozornosti namenja tudi zdravi prehrani. Brez optimalne prehranske podpore kakovostni treningi niso mogoči, Karli pa pri tem na pomoč priskočijo ekološki izdelki PlanetBIO.


Starejši članek Novejši članek