Športnikov blog: KAKO TRENIRAM?

od Eva Žontar
April 29, 2016

Piše: Karla Oblak, triatlonka

Treningi triatlona so posebna znanost, potrebno je  namreč najti pravo ravnovesje plavalnih, kolesarskih in tekaških treningov. Pri tem pa moram poudariti, da triatlon ni kombinacija treh športov, ampak je posebna disciplina, ki združuje tri športe in prav zato je potrebno vaditi tudi kombinacijo le-teh, posebej kolesa in teka (menjava, kot temu rečemo).

Nekje v začetku koledarskega leta sem pričela delati tako imenovano bazo, kar pomeni daljše treninge v nizko intenzivnem območju. To pomeni recimo 4-5h kolesa, 1-2h teka, plavanje pa je vedno bolj razgibano, saj je prav zima čas, ko se lahko malo bolj posvetiš tehniki in manj »pravemu« plavanju. Sicer sem tekaške treninge imela na ničli nekje do priprav, ker sem hotela res pozdraviti poškodbo stopala. Mislim, da je bila odločitev prava, saj sedaj tečem že tri mesece - brez bolečin in z užitkom, kilometrov pa se je tudi že kar nekaj nabralo.

Meseca februarja sem se odpravila na priprave, kjer se tri tedne počutim kot profesionalni športnik. Tam se znajdem v začaranem krogu: spanje – hranjenje –trening – počitek - ...

Tako izgleda konkreten dan na pripravah:

7:00 Jutranji tek na tešče (40 min) – potem takoj spijem PlanetBIO mešanici Perfectly green in Perfectly energized, ter PlanetBIO MSM z limoninim sokom

8:30 Zajtrk 1: vmešana jajca, ajdov kruh z orehi in konopljinimi semeni, kava s kozjim mlekom 

10:00 Trening 1 (npr. kolo 3-4h) – vmes PlanetBIO granole, PlanetBIO acai s PlanetBIO kokosovim sladkorjem; po treningu PlanetBIO spirulina v tabletah

13:00 Zajtrk 2: skuta s kozjim jogurtom, semena in sezonsko sadje, še ena kava (ker jo obožujem)

15:00 Kosilo: riba na žaru s sladkim krompirjem in veliko skledo solate in zelenjava, po kosilu košček, dva, tri... temne čokolade

Popoldanski počitek in PlanetBIO mešanica Perfectly energized pred treningom

18:00 Trening 2 (razplavanje 40 min)

20:00 Večerja: rdeča pesa z grškim jogurtom in brezglutenska palačinka iz ajdove in konopljine moke s chia semeni in domačo borovničevo marmelado

21:00 Spanje (PlanetBIO ashwaganda za boljši spanec :)).

Na pripravah običajno naredim tri dni »workloada« in en dan »easy«, kar pomeni samo raztezalne vaje ali razpeljava. Brez prostega dneva bi bilo nemogoče preživeti, saj telo rabi čas, da se regenerira in pripravi na nove izzive. Po tritedenskem ciklu telesu privoščim teden dni regeneracije, kar ne pomeni, da sploh ne migam, ampak je vse zelo lahkotno, privoščim si masažo, savno ...

Sedaj sem pa ponovno v trenažnem ciklu, katerega glavni cilj bo eXtrem Austria 25. 6. 2016. Med tednom zaradi službe naredim krajše treninge, vendar so bolj intenzivni, vikend paket pa je sklop dolgih treningov. Primer: sobota kolo 4h in takoj 1h 30min teka, nedelja pa 5 h kolesa in potem je vikenda konec... Ni mi žal, da vikend preživim tako rekoč v kolesarski opremi, saj v tem uživam, napolni me z energijo za čez teden, ko v službi večinoma sedim, kar mi je veliko težje kot biti aktivna. Pri intenzivnih treningih so mi v veliko pomoč izdelki PlanetBIO, s katerimi telo oskrbim s prepotrebnimi hranili, ki vzdržujejo mojo pripravljenost in regeneracijo.

O KARLI: Karla Oblak je v svet triatlona vstopila pred približno šestimi leti - kar tako, iz radovednosti, a jo je ta naporni šport povsem prevzel. Od takrat niza uspehe na različnih triatlonskih tekmovanjih v tujini, predvsem pa uživa v vseh preizkušnjah, kjer mora premagati sebe in svoj um. Brez optimalne prehranske podpore kakovostni treningi in tako izjemni fizični naporni niso mogoči, pri čemer Karli na pomoč priskočijo ekološki izdelki PlanetBIO.

Leto 2016 je prineslo Karli nov izziv: 3,8 km plavanja, 186 km kolesarjenja in 44 km teka - eXtreme triatlon Avstrija. Karla se ga bo udeležila 25. junija 2016, pri podvigu pa ji bo ob strani stal PlanetBIO. Spremljajte jo na PlanetBIO blogu in na http://karlaoblak.com.

 


 


Starejši članek Novejši članek