Športnikov blog: TUDI POČITEK JE TRENING

od Eva Žontar
May 24, 2016

Piše: Karla Oblak, triatlonka

Telo je čudežni stroj, ki dela in dela, ampak ne v nedogled - potrebuje tudi počitek, saj goriva v določenem trenutku zmanjka. Včasih tega dejstva nisem upoštevala in sem mislila, da več kot treniram, bolje bo. No, pa ni čisto tako. Izkupiček so potem poškodbe, pretreniranost in posledično slabo počutje, razdražljivost, stagnacija v napredku...letošnje leto sem malo »odrasla« in si vzamem več časa za regeneracijo, ter nimam slabe vesti, če nič ne delam. Regeneracijski dan je dejansko super, saj lahko počneš stvari za katere ti sicer zmanjkuje časa: risanje, branje, vrtičkanje,… Vse to je odlična regeneracija! Noge v zrak, joga, savna, masaža...

Mišice potrebujejo določeno mero počitka, da se okrepijo in zrastejo. Nekateri viri sicer navajajo, da mišice potrebujejo 48 ur, da si opomorejo po vadbi, a morda to ne velja za vse. Ne glede na to, kakšen je vaš cilj, morate vedeti, da je počitek prav tako pomemben kot vadba sama, če ne celo pomembnejši.

Pri mnogih športnih zagrizencih, ki si ne privoščijo počitka in dneva ali dni brez fizične aktivnosti, pride do preobremenitve in pretreniranosti ter posledično zmanjšane zmogljivosti, povišanega krvnega pritiska, zmanjšane odpornosti, motenega spanca, povišane ravni stresnega hormona kortizola. Telesna vadba povzroča mikro poškodbe mišičnih vlaken in povzroči bolečino. Med počitkom pa imajo mišice čas, da se regenerirajo ter postanejo močnejše, večje, zmogljivejše.

Mišice pa vseeno ne potrebujejo popolnega mirovanja, da bi si opomogle. Nizko intenzivna vadba lahko blagodejno deluje na regeneracijo, saj sprostiti mišice in pospeši prekrvavitev. Odlično je denimo plavanje ali aqua-jogging, nežna oblika joge ali sprehod v naravi.

Pri regeneraciji ne pozabite na prehrano, kar pomeni veliko sadja, zelenjave in ustrezno količina beljakovin. Šejk iz konopljinega proteinskega prahu, kakava v prahu, mace, goji jagod in acai prahu je prava poslastica .

Regeneracija je odlična priložnost, da se razvajate in se zahvalite svojemu telesu, da pridno miga.

O KARLI: Karla Oblak je v svet triatlona vstopila pred približno šestimi leti - kar tako, iz radovednosti, a jo je ta naporni šport povsem prevzel. Od takrat niza uspehe na različnih triatlonskih tekmovanjih v tujini, predvsem pa uživa v vseh preizkušnjah, kjer mora premagati sebe in svoj um. Brez optimalne prehranske podpore kakovostni treningi in tako izjemni fizični naporni niso mogoči, pri čemer Karli na pomoč priskočijo ekološki izdelki PlanetBIO.

Leto 2016 je prineslo Karli nov izziv: 3,8 km plavanja, 186 km kolesarjenja in 44 km teka - eXtreme triatlon Avstrija. Karla se ga bo udeležila 25. junija 2016, pri podvigu pa ji bo ob strani stal PlanetBIO. Spremljajte jo na PlanetBIO blogu in na http://karlaoblak.com.


Starejši članek Novejši članek