5 nasvetov za zdravo zimo

od Planet BIO
November 05, 2014

1. Začnite zajtrk zeleno

Smutiji so osvojili svet, mi pa jih imamo najraje, kadar zažarijo v vsej svoji vitalnosti – zeleno. Zelenolistna zelenjava, ki jim daje njihovo barvo, je hranilno najbolj koncentrirano živilo na planetu, saj na dano kalorijo vsebuje največ hranil. Kombinacija mineralov, vitaminov, klorofila in aminokislin, podpira naše celostno zdravje in nas varuje pred sezonskimi obolenji. Predlagamo špinačo, peteršilj, pšenično in ječmenovo travo.

2. Svoje obroke obogatite s superživili.
 
Camu camu, goji jagode, inkovske jagode, suhe murve. Vsa izmed naštetih so bogat vir vitamina C, in že naše babice so nam ob bolezni v čaj dodajale limono – ja, za vitamin C. Zgoraj omenjena superživila agrume po vsebnosti tega pomembnega antioksidanta še prekašajo. Dodajajmo jih v smutije, kosmiče, rastlinski jogurt, ali pa se z njimi poigrajmo pri pripravi presnih sladic.
 
3. Vsak dan se dobro zadihajte
 
Jesen je odlična priložnost, da se z rednim gibanjem v naravi pripravimo na zimo. S tekom, hitro hojo, kolesarjenjem in drugimi aerobnimi dejavnostmi, pri katerih se nam pospeši utrip srca, krepimo imunski sistem in zvišujemo telesno odpornost. Ljudje, ki se gibajo vsaj eno uro na dan, zbolevajo manj, hkrati pa sezonska obolenja pri njih trajajo manj časa in z manj simptomi. Naj tudi vse hladnejši in krajši dnevi ne bodo izgovor za lenarjenje – kar hočemo, to zmoremo!
 
4. Bodite na soncu
 
Naj poletni dopust ob morju ne bo edini čas v letu, ko svojo kožo nastavite sončnim žarkom. Vitamin D, ki se v koži tvori samo pod vplivom sončnih žarkov, je ključnega pomena za naše zdravje. Njegovo pomanjkanje je povezano z depresijo, krhkimi kostmi in slabšo imunsko odpornostjo. Če vreme le dopušča, se na soncu vsak dan grejte vsaj pol ure, pri čemer mu nastavite vsaj obraz in roke. Če boste upoštevali tretji nasvet (vsak dan se dobro zadihajte), to ne bo težko, pa tudi kakšen skok na morje ali v bolj eksotične kraje ne bo odveč.

5. Sprostite se

Krajši dnevi, daljši večeri – idealno za čas, ki ga namenimo samo sebi in svojim bližnjim. Vzemimo si čas za pogovor, dišečo penasto kopel, svojo najljubšo knjigo, ustvarjanje, večerjo v dvoje, obisk gledališča, ali kaj drugega, za kar nam je že dolgo zmanjkovalo časa. Srečni ljudje so zdravi ljudje!


Starejši članek Novejši članek