Je PMS tudi tvoja nadloga?

od Planet BIO
December 11, 2020

Piše: Anja Sterle, diplomirana naturopatinja

Dobrodošla v klubu, če se lahko pošalim, saj naj bi ta, najbolj razširjena ginekološka težava, pestila okrog  80% žensk, najpogosteje tistih, ki spadate v starostno skupino od poznih 20 do zgodnjih 40 let.

Različno dolgo, vendar nekako 14 ali 10 do 3 dni pred nastopom menstruacije se lahko soočamo s simptomi na telesnem in psihičnem nivoju, kot so: napihnjenost, zaprtje ali driska, boleče dojke, glavoboli, bolečine v spodnjem delu trebuha, akne. Pridružijo se jim lahko še nihanje razpoloženja, nespečnost, nervoza, tesnoba, jeza, otežena koncentracija, hrepenenje po sladkih ali slanih prigrizkih.

V tem primeru vam izmed naših izdelkov toplo priporočamo PlanetBIO Maco, v  kapsulah ali prahu. Ker smo pravični do naših dobaviteljev, smo iskreni tudi do vas, zato vam priporočamo, da začnete Maco uživati zmerno, prvih nekaj dni polovično dozo od priporočenega dnevnega vnosa. Med jemanjem pa je vedno dobrodošlo narediti tudi pavzo, pripravek jemati 3 tedne, nato pa za 1 teden prenehati. Manj je več, na tak način boste dosegle več koristi. Maca je namreč močno prehransko dopolnilo in, če jo boste jemale kot vam priporočamo, bo njen učinek zagotovljen. Priporočamo tudi, da pozorno spremljate svoje počutje.

Maco v prahu lahko koristite na več načinov in tako tudi prilagajate njen okus. Nekaterim je všeč dodajanje v sokove, druge jo zamešajo v napitke, ki nadomeščajo kavo, mogoče pa vam bo prijalo, če jo boste zaužile pri zajtrku v ovseni ali proseni kaši. Bodite inovativne, skratka. Še en nasvet: okus mace je specifičen in za občutljive  ponujamo tudi kapsule PlanetBIO maca, ki so bile posebej zasnovane za ljudi, ki ne marajo  specifičnega okusa prahu mace.

Mojo stranko, je hitro odrešila muk: močne napetosti v prsih, napihnjenosti v predelu jajčnikov, nenadnih bolečin, razdražljivosti in nejevolje, ki so zaradi doživetega velikega stresa postale skoraj nevzdržne, da se je končno odločila ukrepati. Sedaj je tudi sicer, skozi cel ciklus bolj umirjena, skulirana in z izrazito manjšimi znaki PMS, minimalni so, v primerjavi pred jemanjem. Gospa je upoštevala tudi druge nasvete, ki jih podajam v nadaljevanju.

Če si ena tistih, ki se z izrazitim PMS družiš vsak mesec, to občutijo tudi tvoji najbližji, ki jim je že kar jasno, da te je takrat najbolje pustiti pri miru.  

Zanimivo pri vsej tej paleti simptomov je, da se lahko le ta spreminja iz meseca v mesec, še bolj fascinantno pa je dejstvo, da vse izgine s prvo kapljico krvi.

Ženske smo kompleksna bitja, pogojena s cikličnostjo, zaradi katere smo vsak teden malo drugačne. Vsak teden drugače čutimo, razmišljamo in se soočamo z različnimi stanji zavesti. Moderen življenjski slog pa nas vse bolj oddaljuje od znanj in početja naših prednic, ki so dodobra poznale faze cikla, njihove značilnosti in temu prilagajale tudi skrb zase. Zavedajoč se ali ne, ženske živimo v svoji cikličnosti iz dneva v dan in mogoče se trajna rešitev za tvoje tegobe skriva v obujanju modrosti prisluškovanja lastnemu ciklu.

Za vsako fazo ženskega cikla veljajo drugačne značilnosti in priporočila. Da se ne oddaljimo od teme tega bloga, poglejmo kako naj bi delovale v dneh pred nastopom menstruacije, z namenom blaženja in s časom tudi odpravljanja PMS.

Naš prednice so vedele, da četrti teden cikla vsebuje energijo jeseni in bližajoče se zime in, da je to čas, ko se ženska začne zavedati svoje Resnice. V tem času so postale preprostejše, vedele so, da je to čas zapuščanja in odhajanja. Zapuščanja vsega starega in omejujočega, postaranega in nesmiselnega, kar se je na vseh nivojih njihovega bitja nabralo v preteklem mesecu. Hkrati je bil to za ženske čas, ko so se poslavljale od iztekajočega se ciklusa in se pričele odpirati novemu krogu, novemu življenju.

V tem tednu je torej najpomembnejše odpuščanje in sočutje, naša občutja so ostrejša, intenzivnejša. Smo občutljivejše in ranljivejše, zato je pomembno, da nismo stroge do sebe ter, da si odpuščamo. V tem tednu se moramo razvajati in negovati, si nuditi varnost, domačnost in toplino. Zavedati se moramo, da smo opravile pomembno delo iztekajočega se cikla in si zaslužimo obnovitev energije. Če si ne odpuščamo in nismo sočutne same s seboj ter si posledično ne nudimo nege in skrbi, se čustva in občutki, ki vrejo na dan, spremenijo v kaos, v bolečine in razrvanost PMS-a.

Telo ti s PMS in tudi ostalimi menstrualnimi motnjami, jasno in glasno govori, da tvoj sedanji življenjski slog in nega, ki si jo posvečaš ne podpirata tvojega hormonskega sistema. Če povzamem, so ključne besede za obdobje v katerem te pesti PMS: bodi nežna, prizanesljiva do sebe, osrediščena bodi v stiku s seboj, nudi si varnost, domačnost in toplino. Prioriteta naj bo skrb zase! Rešitev ni v borbi proti simptomom, pač pa v obnovi energije.

Kljub temu, da v literaturi najdemo informacijo, da je vzrok za PMS neznan, večina raziskovalcev tega fenomena meni, da je vzrok za to seveda nihanje spolnih hormonov (progesterona in estrogena), kot tudi serotonina.

Kaj torej lahko v obdobju PMS storiš zase?

Zmanjšaš oziroma najbolje, prekineš vnos kofeina, ki je lahko krivec za hormonsko neravnovesje, kot tudi za večino simptomov PMS. Ritual vsekakor obdrži, le klasično kavo zamenjaj z brezkofeinskimi napitki, na primer s kakavom, z ječmenovo kavo ali cikorijo, ki imajo zares blagodejne učinke na organizem.

Sladkor (z izjemo res temne čokolade!) in alkoholne pijače v obdobju PMS raje pozabi in se posveti pripravi jedi, ki spodbujajo tvorbo serotonina, po domače hormona sreče.

Triptofan, amino kislino, ki pomaga telesu pri tvorbi serotonina vsebujejo: losos, perutnina, jajca, špinača, bučna semena, izdelki iz soje, ječmen, bulgur, kvinoja, seznam je še dolg…

 

Kuhan brstični ohrovt, cvetača in brokoli, uravnavajo prebavo in vsebujejo snovi, ki jih potrebuje telo, da lahko zniža simptome PMS – ja, prav tako pa čistijo telo, prebrala si, da je bistvo te faze cikla spuščanje, odpuščanje, kar na telesni ravni pomeni tudi detoks. Ne pozabi na stročnice, še posebej lečo. Ta je bogata z vitaminom B6, ki bo uravnal apetit in dvignil nivo serotonina, kar bo preprečilo nihanje razpoloženja. Leča je tudi bogat vir železa, ki naj bi zmanjšal tegobe PMS, vsekakor pa železo potrebujemo v naslednji fazi, to je v obdobju krvavitve. Avokado, sardine in zeleno listnata zelenjava, oreščki, ananas, ti bodo pomagali prebroditi zadnje dni pred nastopom menstruacije.

Ne pozabi, hrana naj bo narejena z ljubeznijo, s tem ko tako pripravljaš hrano že izvajaš akt negovanja same sebe, še več, pripravljaš svoje lastno zdravilo. Lepo je tudi, če ti jo pripravi kdo drugi.

Ker čutiš, da med PMS nimaš ravno energije za izvoz, boš morala prilagoditi tudi intenzivnost pri delu in vadbi. Ok, če že količina in intenzivnost dela nista v tvojih rokah, vadba vsekakor je. Nizko intenzivna vadba, sprehodi, tai chi, qi gong, joga, raztezanje, potem pa še kopeli v katere dodaš magnezij, so prava stvar.

Morda si opazila, da imaš izrazitejši PMS v obdobjih, ko si pod povečanim pritiskom. Ja, tudi pri PMS ima prste vmes stres. Zato: dovolj spanja, meditacija, branje, pogovori ali pisanje dnevnika, objemi in poljubi, masaža, afirmacije.

Ponavljam, skrb zase, za svojo dušo: v tej fazi si lahko opazila, da imaš izostreno intuicijo in kreativnost, razvijaj ju in izkoristi njun potencial.

Tako, kar nekaj nasvetov ste prejele in, če kljub temu ne zmorete same, se obrnite name. Lahko mi pišete na naslov: info@planetbio.eu (Zadeva: za Anjo), skrbno se vam bom posvetila.

 

 

 

 


Starejši članek Novejši članek